Hned po příchodu do třídy čeká na děti a jejich rodiče ranní úkol, který je volen tak, aby se vztahoval k tématu, které děti právě ve skupině probírají. Někdy motivují děti k tomu, co je daný den čeká, jindy si procvičují grafomotoriku, počítání, barvy...

Po té, co se dítě s rodičem rozloučí, je čas na volnou hru kdekoli v prostoru skupiny. Pokud chce rodič pobýt se svou ratolestí chvíli ve třídě, není to pro nás žádný problém. A to nejen po dobu adaptace dítěte na nové prostředí.

Připravenou svačinu si děti mohou brát průběžně. Chystají si ji sami, jsou tak vedeny k samostatnosti a sebeobsluze. Samozřejmě, pokud potřebují pomoc, jsme tam pro ně. Nikdy děti do jídla nenutíme.

Po deváté hodině se postupně scházíme v ranním kruhu. To je místo pro společné setkávání, sdílení a seznámení se s tím, co nás daný den čeká. Děti se zde učí naslouchat jeden druhému, dodržovat společně domluvená pravidla, vyjadřovat své pocity a názory.
Ranní kruh je rovněž prostor pro motivaci k tématu, které aktuálně ve skupině probíráme. Učitel má možnost snadno zjistit, co všechno už děti o daném námětu vědí, co by je zajímalo, co by se chtěly dozvědět, jaké téma by rády probíraly příště a společně s učitelem plánují činnosti do center aktivit.
Ranní kruh je rituál, který v dětech vzbuzuje pocit bezpečí.

Po skončení ranního kruhu si děti vezmou svoji značku a připevní svůj symbol (fotografie, jméno, značka) k centru aktivity, které si samy zvolily a tam pracují. Dle počasí odcházíme prozkoumávat dané téma i ven.

Po skončení práce v centrech aktivit, ev. po příchodu z venku, se všichni opět sejdou tentokrát v hodnotícím kruhu. Děti představují výsledky své práce, hodnotí, co a jak se jim dařilo, nedařilo a proč, vyměňují si zkušenosti. Učí se ohodnotit svoji práci a také ocenit druhé.

Následuje příprava na oběd, oběd a příprava na odpočinek. Děti mohou spát nebo se věnovat náhradní aktivitě. Dle individuální potřeby.

Po odpočinku děti čekají společné zájmové činnosti vztahující se k tématu, hry a individuální spontánní činnosti. Svačinku si děti mohou brát průběžně.

Důležitou součástí třídy jsou třídní pravidla. Tvoří je samy děti ve spolupráci s učitelem. Právě díky tomu se pak cítí za jejich dodržování mnohem odpovědnější a dbají na jejich dodržování. Text je formulován jednoduše, pozitivně, doplněn obrázkem, aby děti textu správně porozuměly.


Obecný orientační plán režimu dne:

  • 07:00 - 08:30 společné scházení dětí, ranní úkol, průběžná svačina, volná hra
  • 09:00 - 09:15 ranní kruh
  • 09:30 - 10:00 aktivity vztahující se k tématu období – centra aktivit, hodnotící kruh
  • 10:00 - 11:45 pobyt venku
  • 11:45 - 12:45 přesun na oběd, oběd, příprava na odpočinek
  • 13:00 - 13:45 odpočinek, relaxace dětí, dle individuální potřeby spánek/klidná aktivita
  • 13:45 - 14:15 oblékání, hygiena, svačina
  • 14:15 - 16:00 společné zájmové činnosti vztahující se k tématu, hry, individuální spontánní činnosti, odchod dětí, ukončení dne
V pondělí se zaměřujeme na společné plánování s dětmi. Pedagogové představí téma a sbírají od dětí různé informace, otázky, nápady s tím spojené. Vše je zapisováno na plánovací plakát.
Úterý a středa jsou věnovány práci v centrech aktivit. Čtvrtek je zaměřen na různé výlety do přírody, návštěvu divadla nebo plaveckého kurzu. V pátek mají hračky svátek, dětem je umožněna volná hra a zábavnou formou objevují přírodu během přírodovědného kroužku.  
© 2018 DS KAMÍNEK, U Stadionu 1166, 516 01 Rychnov nad Kněžnou
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky